Mikkelin taidemuseo

Mikkelin taidemuseo aloitti toimintansa vuonna 1970 Johannes Haapasalon museo -nimisenä. Vuonna 1976, museon saatua lahjoituksena Martti Airion taidekokoelman, nimi muutettiin Mikkelin taidemuseoksi. Etelä-Savon aluetaidemuseoksi se nimitettiin 1981. Vuoden 2020 alusta Mikkelin taidemuseo vastaa alueellisesta taidemuseotehtävästä Etelä-Savon alueella.

Mikkelin taidemuseo tarjoaa monipuolisia kuvataidepalveluja Etelä-Savossa. Se tutkii, dokumentoi ja esittelee mm. eteläsavolaista kuvataidetta. Taidemuseossa järjestetään vuosittain 3–4 vaihtuvaa näyttelyä. Lisäksi taidemuseo hoitaa ja kartuttaa sen hallussa olevia taidekokoelmia. Yksi painopistealueista on suomalaisen kuvitustaiteen esitteleminen ja kerääminen. Taidemuseo toimii myös vuorovaikutteisena ja elämyksellisenä oppimisympäristönä erilaisissa työpajoissa ja taidekasvatusprojekteissa.

Aukioloajat 2024

Pääsymaksut

Vaihtuvat näyttelyt ja tapahtumat 2024

Osoite ja kartta